Friday, February 1, 2013

of attire.

since my height is not as much as i'd love to have (aku ni pendek aje uolsss, 150cm), and my body type is considered as plus size - aku mengalami pening kepala of what kind of baju nak pakai masa nikah. semua yang aku tunjuk pada ahli keluarga, semua tak kena bahahaha *tak tahulah nak sentap ke hapa*.

memikirkan aku bekerja di satu institusi yang islamik, aku terfikirlah nak buat satu baju yang i know i can wear it again. tak membazirkan. baju kurung moden macam tak sesuai sebab mengikut bentuk badan. tapi bila nak buat jubah, nanti bila patch lace ke buat manik whatsoever ke, terus macam segan nak pakai ke pejabat bahahahaha. 

entahla nokkkkssss. meh kita layan gambar inspirasi jela okeh.

aku suka yang ni. konon berangan yang dekat area batik tu nak guna lace, the rest pakai chiffon. yang dekat bawah tu patch lace jela. (omg can't believe i'm talking about this hahaha).



yang ni confirm boleh bawak masuk office. problemnya, sesuai ke dengan aku yang size ebony tapi rendang ni hahahahah.

 omg aku suka giler yang ni sebab warna favourite hahaha. plussss aku suka top dia. simple yet sangat cantik.


aku rasa towards the end, paling selamat is kurung moden la kan. yela, takkan aku nak pakai gala macam ni pi pejabat hahahaa. memang jawabnya tersimpan rapi la baju aku ni macam bazir pula. ewah kauuu kenkonon nak majlis simple and budget kemain lagi berangan hahahah cakap tak serupa bikin betul. tapi mak-mak sekalian, ni namanya angan-angan sahaja. jangan risau sebab aku seorang yang bersifat realistik walaupun ada sedikit materialistiknya tu hahahaha. 

cumanya, among my concern is nak hantar kat sapa untuk jahit ni. of course la beratus jugak nak kena spend untuk upah je adohaiiiii. and time restriction. mengikut my other half, persiapan akan cuma dimulakan tiga or empat bulan sebelum majlis. dan aku adalah yang menurut perintah hahaha.

orang selalu kata, niat yang baik akan dipermudahkan urusannya. InsyaAllah. so takmo kalut-kalut, okay? *pesan kat diri sendiri hahahah*.

No comments:

Post a Comment