Friday, January 25, 2013

alkisah tentang pelamin.

alkisah maka tersebutlah kisahhhhhhh...

as many would have known, aku adalah seorang yang sukakan benda yang easy peasy, tak menyerabutkan otak. konon nak nikah di masjid sebab mudah tapi mama semangat nak buat kat rumah. my mom is so proud dengan rumah dia. i know, i know mungkin akan ada yang kata rumah mak aku tu biasa-biasa je - tapi nilai sentimental tinggi rumah tu. in fact, aku banyak tahu pasal construction daripada rumah tu la. onak ranjau duri dah dilalui dengan rumah tu amboi bahasa indah hahahah.

lagipun, mama kata papa would be happy tengok anak dia nikah di rumah. tapi papa dah takde. ishh sedih sebak pulak hahaha (gila gelak pulak aku ni sambil kelip-kelip mata jangan bagi airmata jatuh hahaha). 

bagi aku pulak, aku dah banyak tengok orang buat tak tentu hala kat masjid ni time akad nikah. aurat tak tutup dengan sempurna, kebersihan tak jaga, bising cerita hal dunia etc. lepas tu aku tak dapat nak nikah di masjid terdekat sebab bukan mukim pejadah tu. masjid mukim aku jauh jugak aku rasa. dalam 15 minit, tu dah campur keadaan trafik.

apa pun, kat masjid ke kat rumah ke, aku kena ada jugak tabir ni hahahaha. untuk pengetahuan sekalian, aku MESTI cover markas mak aku buat kerja gubah hantaran dan menjahit ni. lagi rela noksssss nak buat simple mini pelamin daripada kena kumbah kemas  tempat tu hahaha seriously tak tipu.

so bermulalah pengembaraan menggugel aku ni mencari design yang doable dek aku yang kesuntukan masa dan tenaga ni. tengoklah apa jadi nanti okay. kata pun pengantin kucar-kacir hahaha.








moga dipermudahkanla ye.
nak bina masjid ni huhu.

No comments:

Post a Comment