Saturday, March 16, 2013

surveying caterer.

it has been a while i didn't talk about my wedding prep. not just because i'm busy, but i'm sickly worrying about something else hence mood nak buat persiapan kahwin semua ke laut huhuhu. tapi tadi kerana bosan menonton tv, aku pun belek-beleklah magazine pengantin untuk cari caterers yang harga reasonable.

i have few in my mind, but the decision has not been finalized yet, simply because aku tak pergi food tasting and discuss dengan other caterers. cuma buat phone talk dengan sri payung sebab mama loves it so much. aku kalau dengar je ada good food terus mellow hahahaha. yelah, niat nak bagi orang makan makan kenalah cari yang sedap, kan? dan yang pasti, kena suit budget. 

i was told that kalau kad 400 keping, means tetamu kena double, then plus 200. so aku budget guests dalam 1000 orang. i need a package yang include:

1. meja makan pengantin
2. 4 set dome
3. 26 meja, 300 kerusi (bersarung & ada ribbon)
4. makanan mencukupi untuk 1000 orang hew hewww.

so today, aku nak list few caterers yang aku rasa menambat hati tetapi perut tak tahulah lagi kena pi rasa dulu hahaha.

- sri payung bagi quoatation 12k++. kalau ikut malas memang nak sebat je tapi hati kata sabarrrr.

- tak contact lagi.

hahaha lepas aku surf sana sini, aku rasa dua jela kot setakat ni. nanti ada perkembangan aku update lagi. entah available lagi ke tak date aku tu huhuhu.

bila dok survey sana sini ni, baru terasa rumit jugak nak buat majlis kat dewan. mana nak fikir karpet merah lagi, dekorasi la pejadah lagi. adoiiiii renyahnyaa. 

moga dipermudahkanlah segala urusan.


No comments:

Post a Comment